Selamat Hari Raya Idul Fitri 1436H

Selamat Hari Raya Idul Fitri 1436H

Rabu, 17 Disember 2014

KONVENSYEN SEKRETARIAT KEBANGSAAN

Segala puji bagi Allah SWT, Tuhan yang mengatur sistem dan menyelaras unsur alam. Mengajarkan manusia dengan sistem dan keseimbangan, dan mengutus para Rasul untuk menyebarkan Islam serta melaksanakannya di kalangan manusia.

Sa'id Hawwa RA, tokoh murabbi dan gerakan Islam, menulis di dalam bukunya جند الله ثقافة وأخلاقا (Tentera Allah Dari Sudut Pengetahuan Dan Akhlaq) bahawa dalam sesebuah gerakan Islam perlu ada organisasi dan sistem (النظام والتنظيم) bagi memastikan kesinambungannya selain daripada hala tuju matlamat yang betul.

Insya Allah, PAS akan mengadakan Konvensyen Sekretariat Kebangsaan dalam tempoh yang terdekat. Butiran program seperti berikut;

Tarikh: 20 Dis 2014 (Sabtu)
Tempat: KUIZM, Taman Melewar.
Waktu: Jam 8.00 pagi

TUJUAN: Taklimat berkaitan Peraturan Pemilihan Jawatankuasa PAS di semua peringkat. Bagi sessi 2015/17

Sepertimana yang sedia maklum, Mesyuarat Agong yang melibatkan Pemilihan jawatan dalam PAS untuk sessi 2015/17 akan bermula pada bulan Januari 2015.

Oleh itu bagi memastikan perjalanan mesyuarat berjalan dengan teratur dan licin maka diarahkan penjawat penjawat berikut untuk menghadiri program tersebut, iaitu

1. Setiausaha Dewan-dewan Negeri
2. Setiausaha PAS Kawasan
3. Setiausaha Dewan-dewan Kawasan
4. Penolong Setiausaha Dewan-dewan Negeri
5. Penolong Setiausaha PAS Kawasan
6. Penolong Setiausaha Dewan-dewan Kawasan

Saya selaku Pesuruhjaya PAS Perak mengarahkan kepada mereka yang dinyatakan di atas dapat menghadirkan diri ke konvensyen tersebut. Harap maklum dan sila ambil tindakan sewajarnya bagi memastikan kehadiran peserta yang berkenaan.

Terus Beristiqamah,

Haji Razman Zakaria
Pesuruhjaya PAS Perak

Khamis 26 Safar 1436
18 Disember 2014

0 comments:

Catat Ulasan