Selamat Hari Raya Idul Fitri 1436H

Selamat Hari Raya Idul Fitri 1436H

Isnin, 25 Mei 2015

SERANGAN DAP MENGANGKAT MERTABAT TGHH


Pada permulaannya, TGHH membawa idea Unity Government yang turut dipersetujui bersama pada mulanya. Namun, entah kenapa muncul kelompok yang bersikap 360 darjah, menyatakan tidak bersetuju, dan TGHH dihentam sehingga ke hari ini, bahkan UG diratib di merata tempat sebagai senjata menjatuhkan beliau.

Tiba tiba muncul pula Konsensus Nasional yang diperkenalkan oleh Anwar Ibrahim yang menampakkan "perbincangan belakang" yang dilakukannya. Namun, ia di"cover" dan dilapik dengan pelbagai ungkapan ungkapan manis konon tiada "pengkhianatan".

Yang terbaru, Lim Kit Siang pula mengemukakan idea Kerajaan Campuran secara terbuka, namun ia tidak diratib, bahkan disokong dengan kata kata "menerima pendapat orang lain", keterbukaan dan banyak lagi.

Serangan yang menyatakan Pakatan Rakyat akan berpecah, berdasarkan tahaluf selama ini yang dikatakan sebagai "bersetuju dengan perkara yang tidak dipersetujui", bukanlah bersetuju walaupun melanggar syariat.

Di sinilah hebatnya TGHH yang bertegas dengan prinsip dan dasar perjuangan PAS sebagai mata rantai perjuangan Rasulullah SAW. Walaupun rakan tahaluf membuat keputusan membelakangi PAS dalam langkah kajang dan pembentukan kabinet, TGHH tetap tegas mempertahankan hak PAS.

Kekuatan di bina atas Dasar Islam, menjadi bukti bahawa pemimpin seperti TGHH tidak menjadi pak turut, serta tidak mengikut kehendak kelompok yang ingin merosakkan Islam.

"Pimpinan mana yang boleh tahan apabila presiden dan partinya diasak sedemikian?"

Terus beristiqamah

Hj. Razman Hj. Zakaria
Pesuruhjaya PAS Perak
paktehrazman.blogspot.com

Selasa 26 Mei 2015
8 Syaaban 1436H

0 comments:

Catat Ulasan