Selamat Hari Raya Idul Fitri 1436H

Selamat Hari Raya Idul Fitri 1436H

Sabtu, 23 Mei 2015

RANCANGAN MALAYSIA KE-11. AYAM DI KEPUK MATI KELAPARAN ITIK DI AIR MATI KEHAUSAN.

Setiap 5 tahun, rakyat Malaysia disajikan dengan rancangan Malaysia. Sehingga kini sudah ada 10 rancangan. Setiap kali rancangan diperkenalkan, UMNO tidak lupa rancangan menaikan taraf ekonomi ekonomi Bumiputra atau dengan kata lain ekonomi Melayu.

Saya masih ingat tentang DEB (Dasar Ekonomi Baru) yang dipanjangkan tempoh. Memberi fokus untuk mencapai 30% pegangan ekuiti bumiputra dalam agihan kekayaan ekonomi Negara.

Berbagai program cerita indah disaji kepada Bumiputra. Hakikatnya, ekuiti Bumiputra orang Melayu dan orang Asal tidak sampai pun 18%. Manakala pemilikan bangunan komersial, atau rumah kedai tidak sampai 13%.

Penerima BRIM dan bantuan kebajikan masyarakat untuk miskin tegar hampir 100% adalah bumiputra dan orang Melayu. Ini menunjukan majoriti bumiputra melayu adalah miskin tegar. Hutang isi rumah meningkat khususnya org melayu bumiputra meninggkat. Pendapatan bulanan tidak menxukupi kis sara hidup. Hutang pengajian PTPTN hampir 100% Bumiputra dan orang Melayu. Pemilikan 18% ekuiti dan kekayaan negara hanya dimiliki oleh bangsawan elit UMNO atau umnoputra.

Bangsaku di negaraku di bawah UMNO sejak merdeka terus diperdagangkan sehingga ke hari ini. Retorik UMNO membuahkan Melayu Bumiputra ibarat ayam di kepuk mati kelaparan itik di air mati kehausan. Doa Bumiputra Melayu agar tidak senasib Rohingya.

Berilah peluang kepada PAS untuk menjaga Islam, bangsa  dan Negara. Presiden PAS TGHH memacu dunia Islam dengan berprinsip.

Terus Beristiqamah

* Cetusan hati di pagi hari tika melihat orang kampung keluar menoreh getah

Hj. Razman Hj. Zakaria
Pesuruhjaya PAS Perak
paktehrazman.blogspot.com

Sabtu 2 Mei 2013
5 Syaaban 1436H

0 comments:

Catat Ulasan