Selamat Hari Raya Idul Fitri 1436H

Selamat Hari Raya Idul Fitri 1436H

Isnin, 25 Mei 2015

KULIAH MAGHRIB DI MASJID FELCRA NASARUDDIN.


Berkongsi keadaan Islam umat di dunia masa kini.

1. Bangsa Rohingya ditindas dibakar seksa dihalau dari tanah tumpah darah mereka. Orang Islam di negara jiran Malaysia Indonesia hanya mampu melihat. Strategi barat dasar bersama Asean tidak boleh campur tangan urusan dalaman Negara anggota.

2. Rakyat palastine diratah di bumi sendiri tanah dirampas kediaman di runtuh hak dinafi . Negara Islam Arab hanya mampu melihat atas dasar negara Israel telah diiktiraf Pertubuhan Bangsa Bersatu. Semenjak Mei 1948 lagi. Strategi Israel tidak boleh campur urusan dalaman Negara Anggota.

3. Di negara Islam majoriti orang Islam. Atas nafsu cinta pangkat dan harta strategi barat menaja  kerajaan boneka  tindakan membunuh sesama sendiri. Inilah yang berlaku di Yaman,Mesir dan  Syria.

Tidak boleh campur urusan dalaman. Tidak ada dalam perjanjian. Tidak boleh bertindak diluar kerangka perjanjian. Islam menjadi menjadi percaturan dunia.

Umat Islam Dunia perlukan pimpinan yang boleh membimbing umat dunia kembali kepada Alquran. Pimoinan yang tudak cinta dunia,pangkat jawatan dan tidak takut mati. Kewajiban setiap umat Islam dalam mendaulatkan Islam.

Hj.Razman Hj.Zakaria
Pesuruhjaya PAS Perak
paktehrazman.blogspot.com

Sabtu 23 Mei 2015
4 Rejab 1436H

0 comments:

Catat Ulasan