Selamat Hari Raya Idul Fitri 1436H

Selamat Hari Raya Idul Fitri 1436H

Selasa, 25 November 2014

SAMBUTAN ULANG TAHUN PAS KALI KE 63 DI KUALA KANGSAR


Saya menyeru kepada seluruh warga Perak untuk meningkatkan momentum perjuangan dan perkukuhkan istiqamah di dalam jiwa. Kita perlu kembalikan semangat juang anak Perak, selari dengan kefahaman dan disiplin sebagai ahli gerakan.

Gerakan Islam PAS bermula dengan penubuhan Hizbul Muslimin pada Mac 1948 melalui perhimpunan ribuan ulamak tanah air di Gunung Semanggol Perak. Sejarahnya terpahat kuat di lembaran sejarah gerakan.

Perak juga merupakan negeri pertama yang melahirkan kemenangan satu kerusi parlimen buat PAS, melalui kaedah demokrasi pilihanraya. Kemunculan Dr Burhanuddin al Helmy dan Ustaz Abu Bakar al Baqir yang merupakan tokoh pejuang Perak, turut menyumbang saham banyak dalam percaturan kemenangan gerakan Islam PAS.

Sambutan Ulang Tahun PAS ke 63 kali ini Perak sebagai Tuan Rumah bagi mengangkat semula PAS Perak serta menggilap kembali saduran emas sejarah PAS. Gunung Semanggol menjadi saksi bahawa PAS itu bermula di sini.

Kini PAS sudah bertapak di Kelantan, Terengganu Kedah, Selangor dan Johor yang sudah mempunyai 4 kerusi. Perak perlu ke hadapan dalam melakar kemenangan ini. Dengan lukisan potret sejarah yang halus, Perak perlu menyelak kembali tirai yang menutupnya.
"Gerak dan hebahkan supaya pimpinan, ahli pendokong serta penyokong di semua peringkat dapat turun memeriahkan Sambutan Ulang Tahun PAS Pusat ke 63  pada 29 November 2014  peringkat Negeri dan 30 November 2014 peringkat kebangsaan. Di padang Komplek Pas Kuala Kangsar Depan Istana,Bukit Chandan."

Terus beristiqamah,

Haji Razman Haji Zakaria
Pesuruhjaya PAS Perak
25 November

0 comments:

Catat Ulasan