Selamat Hari Raya Idul Fitri 1436H

Selamat Hari Raya Idul Fitri 1436H

Ahad, 23 November 2014

ISU MAJLIS BERKHATAN : Kerajaan Perlu Profesional Dalam Berdemokrasi

Majlis berkhatan beramai-ramai di Taiping [ 23 Nov 2014 ]
PAS Perak melahirkan rasa kesal terhadap diskriminasi pihak kerajaan Barisan Nasional yang dilakukan bagi menghalang usaha usaha baik yang dilakukan oleh PAS dan Pakatan Rakyat umumnya.

Klik imej untuk lebih jelas
Selama 6 tahun, Yang Berhormat Nga Kor Meng, Ahli Parlimen Taiping telah mengadakan Majlis Khatan Perdana. Kali ini program diadakan di Surau al Munawwarah, Taman Desa Jana, Taiping, sebagai salah satu daripada aktiviti kemasyarakatan sebagai seorang wakil rakyat.

Malangnya program ini telah dihalang oleh pihak pihak yang tidak bertanggungjawab atas alasan unsur politik. Agak pelik apabila Majlis Khatan Perdana boleh dikaitkan dengan politik.

Dalam masa yang sama, program berkhatan anjuran UMNO di Surau Abna Kampung Jana dibenarkan berlangsung. Mengapa program kebajikan seperti ini turut dimainkan oleh UMNO Barisan Nasional?

Kalau semurah inilah sikap UMNO Barisan Nasional, di manakah profesionalisma kalian? Di manakah ketelusan dalam berdemokrasi? Rakyat seharusnya jelas tentang diskriminasi UMNO Barisan Nasional terhadap PAS dan Pakatan Rakyat.

Kita boleh lihat apa yang sedang terjadi di Terengganu, Unit Amal Parti Islam Semalaysia PAS dihalang daripada memberi bantuan kepada mangsa banjir. Apakah wajar isu kebajikan seperti ini dilabel sebagai unsur politik?

Justeru, saya menggesa kepada pihak Kerajaan UMNO Barisan Nasional agar lebih profesional dalam mengurus negara. Jangan sampai kebajikan rakyat tergadai disebabkan taksub atau sentimen kepartian.

Terus beristiqamah,

Haji Razman Haji Zakaria
Pesuruhjaya PAS Perak
23 November

0 comments:

Catat Ulasan