Selamat Hari Raya Idul Fitri 1436H

Selamat Hari Raya Idul Fitri 1436H

Sabtu, 9 Mei 2015

UMNO BEGITU BERANI MENGKHIANATI MELAYU DAN ISLAM


Bangkitnya isu PKFZ, namun UMNO masih belum tumbang kerana rakyat tak terasa bahawa duit negara adalah hak mereka. Inilah cara UMNO mengambil  duit rakyat dengan cara yang bercanggah dengan syarak.

1. Datuk Abdul Rahman Palil (bekas exco Selangor) iaitu Pengerusi Koperasi Pembangunan Pulau Lumut (KPPL) menjual tanah RM3 sekaki persegi kepada Kuala Dimensi Sdn. Bhd. (KDSB) yang mana beliau sendiri berkepentingan dalam syarikat tersebut.

Kemudian, beliau (Rahman) yang juga selaku ahli Lembaga Pelabuhan Klang (PKA) bersetuju untuk membeli (semula) tanah tersebut daripada KDSB dengan harga RM25 sekaki persegi.

Ini bermakna beliau (Rahman) mendapat keuntungan lapan kali ganda (lebih kurang RM1.8 billion, termasuk faedah) daripada proses pembelian tanah tersebut.

Kita perlu sedar berbillion billion duit khazanah negara telah lesap di bawah pemerintahan UMNO. Namun rakyat masih tidak nampak keburukan mereka yang selama ini sudah terzahir.

2. Dengan cara yang sama, UMNO mengulangi pengkhianatan terhadap rakyat dan negara. 1MDB membeli tanah dengan harga RM4juta. Manakala Tabung Haji membeli semula tanah yang sama dengan harga RM194juta.

RM190Juta duit Tabung Haji milik penyimpan mengalir ke dalam kocek pemimpin UMNO. Jumlah ini kalau digunakan sebagai subsidi untuk membantu penyimpan yang masih belum berkemampuan untuk menunaikan ibadah Haji, alangkah ramainya yang dapat menyempurnakan kewajipan itu.

Ini adalah pengkhianatan yang paling besar dalam seluruh pengkhianatan yang dilakukan oleh UMNO.

Saya menyeru kepada seluruh orang Islam yang menjadi penyimpan di Tabung Haji supaya turun beramai-ramai ke HINDAR Himpunan Derita Rakyat  pada 15hb Mei 2015 jam 2.00-4.00ptg di Perkarangan Ibu Pejabat Tabung Haji, Jalan Ampang, Kuala Lumpur untuk serahan memorandum.

HENTIKAN PENGKHIANATAN INI.

* Catatan di KUIZM sementara menunggu Konvokesyen ILHAM.

Terus beristiqamah

Hj. Razman Hj. Zakaria
Pesuruhjaya PAS Perak
Paktehrazman.blogspot.com

Sabtu 9 Mei 2015
21 Rejab 1436 H

0 comments:

Catat Ulasan