Selamat Hari Raya Idul Fitri 1436H

Selamat Hari Raya Idul Fitri 1436H

Jumaat, 22 Mei 2015

MELAKAR MASA DEPAN PAS PERAK


Dalam melakar masa depan PAS Perak, kami tetap melangkah dengan berprinsip meletakkan Islam sebagai panduan dan pegangan, Raja Melayu sebagai kepatuhan, Keistimewaan Melayu sebagai pribumi dan Bahasa Melayu sebagai bahasa ilmu dan pentadbiran.

PAS Perak mengiktiraf serta memperjuangkan hak semua bangsa dengan keadilan sejagat, sepertimana yang digariskan oleh syariat. Ketelusan dalam pengurusan dan pentadbiran, mengikuti demokrasi, dan mahkamah yang adil, selaras dengan garisan syariat.

Kita memperjuangkan Islam yang sebenar benarnya, yang berpandukan kepada al Quran dan Hadis yang ditunjuk ajar oleh para ulamak, menjanjikan RAHMAH UNTUK SEMUA.

Dalam pada itu, kami menyatakan kekesalan terhadap beberapa perkara yang menimpa dunia Islam hari ini,

1. Penindasan Myanmar terhadap orang Islam Rohingya, dengan begitu kejam. Umat Islam dibelasah dengan senjata tajam, dibakar hidup hidup, dan ada pula yang diseret. Perbuatan ini dilakukan oleh ekstrimis budha, manakala dunia memejamkan mata dan memekakkan telinga.

2. Hukuman mati terhadap Dr Mohammad Morsi dan pimpinan Ikhwanul Muslimin Mesir. Nyawa rakyat dijadikan mainan dan pertaruhan. Mesir dikacaubilaukan oleh acuan Yahudi Zionis. Namun dunia sekali lagi memejamkan mata dan memekakkan telinga.

3. Menentang keganasan agama angkara IS yang menjadi fitnah terhadap Islam . Islam bukan seperti yang digambarkan oleh media barat.

BAHTERA PERJUANGAN UMMAH

فاستقم كما أمرت!

Terus beristiqamah

'Catatan perjalanan ke Ipoh. Himpunan Bantah Hukuman mat kpd Dr.M Morsi dan Ikhwanul Muslimin Mesir.'

Hj. Razman Hj. Zakaria
Pesuruhjaya PAS Perak
paktehrazman.blogspot.com

Jumaat 22 Mei 2015
4 Syaaban 1436H

0 comments:

Catat Ulasan