Selamat Hari Raya Idul Fitri 1436H

Selamat Hari Raya Idul Fitri 1436H

Rabu, 29 Oktober 2014

BAJET RM100 JUTA BUKAN PENYELESAIAN

Pesuruhjaya PAS Perak, Tuan Haji Razman Haji Zakaria mencabar Exco Kerajaan Negeri Perak supaya membentang kaedah penyelesaian kepada masalah penoreh getah dengan efisyen.

Beliau membuat kenyataan tersebut apabila diminta mengulas kenyataan Datuk Sha'arani Muhammad Exco Kerajaan Negeri Perak yang disiarkan di dalam Sinar Harian, mengenai tindakan PAS Kawasan Larut yang mengadakan demonstrasi bagi memprotes kejatuhan harga getah semasa.

Peruntukan RM100 JUTA yang diberikan oleh Lembaga Getah Malaysia (LGM) tidak dapat meringankan bebanan hidup penoreh getah yang menerima kesan teruk akibat kenaikan harga getah dan juga kenaikan harga barang, kesan rantaian daripada tindakan UMNO menaikan harga minyak dan gas.

Kami juga menggesa agar kerajaan menetapkan harga lantai (harga minima) getah RM4 sekilogram. Dimanakah suara pemimpin umno dalam soal ini? Mereka hanya merasionalkan tindakan kerajaan tanpa merasai denyut nadi rakyat.


Menurut Hj Razman Zakaria selaku Pesuruhjaya  PAS Perak yang juga Timbalan Pengerusi Lajnah Tanah PAS Pusat, akan meneruskan Demonstrasi Derita Penoreh 2.0 peringkat Negeri Perak dalam masa terdekat.
Keratan sebuah akhbar
Kenyataan Media:
Haji Razman Haji Zakaria
Pesuruhjaya PAS Perak

29 Oktober 2014


0 comments:

Catat Ulasan