Selamat Hari Raya Idul Fitri 1436H

Selamat Hari Raya Idul Fitri 1436H

Ahad, 12 Julai 2015

ISU PINDAH DANA AWAM KE AKAUN PERIBADI DATO SERI NAJIB



Berikutan isu pindah dana awam ke akaun peribadi Dato Seri Najib, saya mengharapkan agar rakyat tidak hilang fokus. Rakyat perlu tahu apakah benar ada berlaku proses pemindahan tersebut? Inilah perkara yang perlu diutamakan terlebih dahulu sebelum menerima bulat bulat siaran media dan akhar. Rakyat tidak perlu terkeliru dengan kenyataan mengapa dokumen boleh bocor dan persoalan siapa bela siapa. 

Ini merupakan kemuncak kepada penyelewengan pimpinan UMNO dan BN. Rakyat tidak mahu lagi isu penyelewengan dana awam ditutup begitu sahaja sepertimana isu isu sebelum ini yang berlalu begitu sahaja tanpa penyelesaian. Isu Tabung Haji beli tanah TRX tidak boleh ditutup dengan menjualnya semula. Isu pembelian aset Mara di Australia tidak boleh ditutup dengan menjualnya. Rakyat mahu ketelusan dalam siasatan pendakwaan dan hukuman. Kalau kes peribadi liwat siri 1 dan 2 boleh diselesaikan, kenapa isu penyelewengan ini begitu sukar dan kerap diputar belit oleh semua pihak? 

Maka saya menyeru kepada seluruh rakyat, khususnya di Perak agar meneliti setiap isu yang timbul, agar ia tidak berkubur begitu sahaja. Mana mungkin pendakwaan yang begitu mudah dengan hanya sekadar berita daripada akhbar. 

Istiqamah Hingga Kemenangan

HAJI RAZMAN HAJI ZAKARIA
PESURUHJAYA PAS PERAK 

22 Ramadhan 1436 
Khamis, 9 Julai 2015 

Paktehrazman.blogspot.com
Page : Tn Haji Razman Zakaria

0 comments:

Catat Ulasan